Welcome to Our Website

Aman dikkat… Vatandaş isyan ediyor… Fırsatçıların son oyunu

Döviz kurlarındaki artış, girdi maliyetlerindeki yükseliş ve oluşan enflasyonu sebep göstererek gıda fiyatlarına zam ve gramaj azaltma kaçınılmaz oldu. Bunların başında ise ‘dolum hatası’ olan ürünler geliyor. Birçok tüketici marketten aldığı ürünün eksik olduğunu ifade ediyor. Evlerinde hassas terazi bulunan vatandaşlar, sosyal medyada ‘hatalı dolum’ yapıldığı iddia edilen ürünleri bir bir paylaşıyor. Yapılan paylaşımlarda ürün ağırlıklarında yüzde 50’ye varan kayıplar olduğu görülüyor.

TÜKETİCİ İSYAN EDİYOR

Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, tüketiciler konuyla ilgili sosyal medya ve tüketici bloglarında şikâyetlerini dile getiriyor. 20 Mart 2024 tarihinde büyük bir zincir marketten ünlü bir markanın işlenmiş gıda ürününü alan bir tüketici “Ürünü aldıktan sonra eksik olduğunu anladım, ancak paketli ürün olduğu için aldırış etmedim. Ardından tanıdık bir kuyumcuya gidip hassas terazide ürünü tarttırdım 300 gram gelmesi gereken ürün 210 gram geldi” dedi. Bir diğer tüketici ise “12 Mart tarihinde marketten aldığım 1 litre kolonyanın tam doldurulmadığını gördüm. Terazide tarttırdığımda 910 ml geldi. 90 gram eksikti. Bu bizim cebimizden gidiyor” diye konuştu.

BİLİNÇLİ YAPILABİLİR

İstanbul Hadımköy’de meyve suyu ve gazlı içecek üretimi yapan KOBİ düzeyinde bir işletmenin paketleme müdürü, konuyla ilgili verdiği isimsiz demeçte şunları söyledi:

“Geçmişte bu tür durumlar daha çok yaşanırdı. Eski makineler olduğu için eksik veya hatalı dolum olabilirdi, ancak şimdiki teknolojide bu pek mümkün değil. Çünkü paketlenen ürünler tek tek ağırlık testinden geçiyor. Üstelik bahsedilen markalar da Türkiye’nin en büyük şirketleri. Bu nedenle bilinçli olabilir. Makinelerin dolum derecelerini belirlemek mümkün. Bir üretim bandında pakete ne kadar ürün girebileceğini ayarlayabilirsiniz.”

ŞHRİNKFLASYON NEDİR

Shrinkflasyon, yüksek enflasyon döneminde ürün miktarında daralmaya veya azalmaya gitmeyi ifade ediyor. Yani shrinkflasyon yapan markalar, tüketicilere daha az ürün sunarak aynı geliri elde etmeyi sürdürüyor.

Menülere ‘eko’ ayar… Restoranlarda Shrinkflasyon* dönemi… Nedir bu ShrinkflasyonEkonomi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir